Thursday 21 March 2013

Pizzeria Drag

Pri Matfyze sa nachádza reštaurácia s názvom Drag. Je tam už dlhšie, aj o nej dlhšie viem, ale ako sa hovorí - zíde z očí, zíde z mysle ("aký blbec toto vymyslel!?", hmm to už sa nehovorí ale skôr spieva ^-^). Reštika je totiž za Matfyzom, v smere na Dlháče a teda mimo cesty, po ktorej denne prúdia davy študentov za svojimi školskými povinnosťami (alebo tak to aspoň nazvime) . O to viac som bol prekvapený, keď sme do nej s Ondrom vstúpili a mali takmer úplne plné. Nakoniec sa pre nás našiel stôl až v kúte fajčiarskej sekcie (našťastie nikto nefajčil) - náhoda, alebo si tento podnik skutočne vie držať klientelu?

Hovorí sa, že prvý dojem je najdôležitejší. V tomto ohľade treba Drag-u udeliť plný počet hviezdičiek, obsluha bola milá, promptná a dokonca aj na moje špekulatívne pizza-related otázky prišla odpoveď s úsmevom. Ach áno, ak som to ešte nespomenul, v Drag-u robia pizzu. Robia ju v elektrickej rúre, čo po nedávnej skúsenosti s Machnáčom neznelo veľmi príťažlivo, no reštika vyzerala sympaticky, tak prečo nie?

Ja som si povedal, že skúsim dáčo netradičné a objednal som bryndzovú pizzu, Ondro po dlhšom váhaní zvolil pizzu capriciosa. K tomu kofola, zapli sme stopky a čakali.

 

Prešlo zhruba 13 minút a na stole nám pristáli dve krásavice. Na pohľad skrátka vyzerali super, aj keď môj šéf z pizzerky v Amerike by mal výhrady - obloha by mala byť rozmiestnená rovnomerne po celej pizzi. To však nepovažujem za veľký problém a pravda je, že ani žiaden ďalší väčší problém nebol. Na to, že bola pizza robená v elektrickej rúre bola veľmi dobre prepečená, s peknou farbou crustu a spodku. Možno jediné, čo by som vytkol je že cesto na môj vkus nebolo dosť "křupavé" (menej ako by sa na pohľad mohlo zdať), čo však pripisujem práve spomínanej elektrickej rúre. Ak niekedy podnik zainvsetuje do takej tej pravej pece na drevo ("forno"), myslím že pizze budú skoro dokonalé.



Ináč boli chuťovo vynikajúce, výborná bola aj kombinácia bryndza-klobása-cibula-šunka, ani Ondro sa nesťažoval. Skrátka, úspešný pizza hunt, po ktorom môžem reštiku len odporúčiť. V Bratislave zatiaľ najlepší, z časti aj kvôli (kladnému) dojmu ktorý zanechala reštika, ale aj tá pizza bola ešte o chlp lepšia ako tá z Monety ;-)




PS: A ako bonus, hádajte čo - zajtra tam majú pivo zadarmo! ;-)

1 comment:

  1. Výborná pizza. Prvý krát som skśuil pizzu so sardinkami a bola fajnová. Vadilo mi akurát, že tam nemali moju obľúbenú šunka-šampiňóny. Mali tam Prosciutto-šampiňóny, no ktorý študent si v dnešnej dobe kupuje drahú šunku, že?

    Zaujímavá bola aj odpoveď na Ferovú otázku, že aké ingrediencie dávajú do cesta..čašníčka povedala, že droždie, múku a všetko čo do správnho cesta patrí. Po vlastnej skúsenosti s robením pizze môžem povedať, že správne cesto neexistuje..je tu veľmi veľa spôsobov ako pripraviť chutné cesto. Možno by si mala čašníčka urobiť prestávku v kuchyni a zvýšiť si svoje znalosti o zložení ich pizze. Mýslím, že podnik môže čakať návaly ľudí a aj zvedavých otázok..treba byť pripravený. Pizza tu fakt chutí :).

    ReplyDelete